Skip to content

Nem megoldás

October 6, 2010
tags:

Ha müvész lennék, írhatnék olyan mondatokat, hogy: “Megfogott a város radikális melankóliája… — .” Ebböl, egy pillanattal késöbb, kifejlödne egy gyönyörü szerelmes regény, melyben mellesleg megtalálná önmagát a föszereplö. Ha nagyon mázlista lennék, még pénzt is kapnék érte. Vagy ha nem ezért, akkor a festöi látomásaimért, kihímzett mobiltasiimért.  Egy gazdag iparosodott állam ösztöndíjat fizetne nekem, hogy alkossak. Ha lenne felesleg idöm, bloggolnék róla.

Helyette egy gazdag iparosodott állam ösztöndíjat fizet nekem, hogy gondolkozzak. Ez sem rossz, de egyre inkább nem az ideális. Gondolkodással egy bizonyos pontig eljut az ember, de azon túl nem. Példáúl ki fogja még fel a következöt:

A gondolkodásra késztetö ösztöndíjamat unván, belekezdtem egy új mellékállásba. Itt azzal foglalkozom többek közt, hogy egy kenyai paraszt pénzt kapjon a Világbanktól, mert egy svéd civilszervezet megtanította neki, hogy úgy termeljen, hogy attól több szén maradjon a talajban. Hogy pontosan mennyi szén, azt nagyon nehéz megmérni kenyai körülmények közt. Az én cégem akkor is összehozza. Na most azt a pénz, amit az illetö kenyai földmüvelö a végén kap, azt a Világbank szedi be az úgynevezett OECD országoktól, melyek közt ott van az a gazdag és fejlett állam is, amely nekem ösztöndíjat fizet a gondolkodásért. Ennek az államnak egyik fö bevétele az adó. A végeredményben unalomból fakadt munkatevékenységem adójával én, kis nulla, így is hozzájárulok a kenyai szó szerinti földi paradicsom megteremtéséhez. Ez már nem semmit. De most az én tudásom és adófizetésem segíti öket, vagy az ö hátrányos helyzetük által van nekem egyáltalán munkám?

Komolyan, ez már metafizika.

Viszatérve az elejére – lehet hogy mégis megoldás. A cég meg én, meg minimum 80 milió további ember fizet az államnak, aki annak minimális részét továbbadja a Világbanknak, aki annak úgyszintén minimális részét továbbfizeti a kenyai parasztnak (a maradékkal meg pont ellene müködnek, ezt csak mellesleg). De a cég engem is fizet. A fent említett ösztöndíjat pedig felhasználom arra, hogy képeket álmodjak meg, mobiltasikat hímezzek ki és szép mondatokat írjak. Mivel marad szabadidöm, bloggolok róla.

Jó éjszakát.

2 Comments leave one →
  1. Kati permalink
    October 7, 2010 15:27

    🙂

  2. netudki permalink
    October 27, 2010 19:27

    na igen. Ez már filozófia

Leave a Reply

